Jag har inte accepterat min utbetalning
Med Gigapay är det din klient som skapar betalningar åt dig. När du loggar in på ditt konto, dubbelkolla att ditt konto är kopplat till din kund, betalningens avsändare. Du kan se vilka kunder du är kopplad till om du går till din dashboard. Du vet att du har blivit kopplad om du kan se din kunds namn på sidan.
Efter att du har slutfört ett uppdrag åt en kund och skapat ditt Gigapay-konto kan det ta från några dagar upp till 30 dagar (beroende på din kund) innan en betalning visas på din startsida. Exakt hur lång tid detta tar är beroende av vilka betalningsvillkor din kund har.
Vi kommer att skicka dig en notis via e-post eller SMS för varje betalning som blir tillgänglig för dig att få utbetald.
Jag har accepterat min utbetalning
Om du har accepterat en betalning men inte kan se pengarna på ditt bankkonto efter 3 dagar, se till att dubbelkolla följande:
Bankkontonummer: Du kan kontrollera detaljerna genom att klicka på inställningar i menyraden högst upp på sidan när du är inloggad, klicka sedan på bankinformation för att komma åt dina uppgifter.
Har din bank tekniska problem
Om du är en svensk användare och väljer att få betalt genom Swish, se till att du har gett oss ditt eget telefonnummer, eftersom vi inte kan betala till ett telefonnummer som inte är kopplat till dig.
Om du har fakturerat oss, se till att du har skickat din faktura till rätt e-postadress. Dubbelkolla med den e-postadress du fick från oss i instruktionerna för din betalning. Vi betalar normalt fakturan 15 dagar efter att du har accepterat den i Gigapay. Se också till att:
Din faktura är i PDF-format.
Din faktura innehåller vårt betalningsreferensnummer.
I fall av flera fakturor ska varje faktura vara i ett separat e-postmeddelande.
Samma bankkontonummer används i din faktura och i dina Gigapay-inställningar.
Om du har dubbelkollat ovanstående och fortfarande inte har fått din betalning, vänligen lämna oss ett meddelande på support@gigapay.co eller genom att klicka på supportchatten när du är inloggad.