Med Gigapay är det din kund som skapar de betalningar som görs tillgängliga för dig.
Du ska endast skicka oss en faktura efter att du har accepterat betalningen på ditt Gigapaykonto.
Efter att du har accepterat en betalning med fakturaalternativet får du en inköpsorder med faktureringsuppgifter. Dessa faktureringsuppgifterna mejlas också ut till dig för att underlätta för dig att vidarebefordra fakturauppgifterna till din redovisningsfirma eller den som ansvarar för din fakturering.
Din faktura ska alltid innehålla vårt betalningsreferensnummer (numret är unikt och du får det tillsammans med faktureringsinstruktionerna).
Fakturan betalas på vårt angivna förfallodatum, vilket är 15 dagar efter att du har accepterat betalningen eller när du har skickat fakturan till oss, om det sker vid ett senare tillfälle.
Observera att om du har flera betalningar måste du skicka oss separata fakturor för varje betalning. Det är inte möjligt för dig att slå samman olika betalningar på en faktura som mottagare av en betalning.
När du har skapat din faktura, skickar du den till oss bifogad som en PDF till vår fakturainbox. Viktigt är att inkludera vår betalningsreferensnummer i ämnesraden. Du får vår e-postadressen till vår fakurainbox tillsammans med instruktioner för fakturan efter att betalningen gjorts tillgänglig och accepterats av dig.
Om du har följt instruktionerna ovan och fortfarande inte har fått din betalning efter förfallodatumet, är du välkommen att kontakta vår supportchatt på ditt konto, eller genom att kontakta oss via support@gigapay.co.