I sällsynta fall kan det hända att din kund har gjort ett misstag och rapporterat ett annat belopp än det du skulle ha tagit emot, eller så kan de ha glömt att lägga till en tjänst till din betalning. Om du misstänker att ett sådant misstag har begåtts, acceptera inte betalningen förrän du har dubbelkollat det med din kund. Det är viktigt att du kontaktar din kund direkt om detta, eftersom Gigapay endast tar emot detaljerna för din betalning och inte kan ändra den utan detta måste göras av din kund. Om ett misstag faktiskt har skett, kommer kunden att kunna skapa en ny betalning för dig att ta emot.
Kom ihåg att Gigapay i de flesta fall drar av en avgift för följande betalningsalternativ:
För privatpersoner: Vår tjänst gör det möjligt för dig att ta emot pengar utan att skapa ett företag. Eftersom vi bland annat måste göra viss skatterapportering åt dig är avgiften för vår tjänst upp till 4% (beroende på din kund).
För företag som använder automatiserade fakturor: Vi har byggt en självfaktureringslösning som låter dig ta emot betalning utan bekymmer. För denna tjänst har vi en avgift på upp till 2% (beroende på din kund).
När du väljer att acceptera en betalning innan vi har fått betalt från kunden så utgör detta ett förskott på fakturan, på denna tjänst tillkommer en avgift.
När du väljet att göra en valutaomvandling på betalningen bearbetar vi betalningen via Wise banktjänst. Denna tjänst medför en liten avgift vid konvertering. Observera att det belopp du ser under en valutaomvandling är ett uppskattat belopp som inkluderar avgiften. Det verkliga beloppet kommer att göras under transaktionen och kan skilja sig något.
Vår tjänst alltid gratis om du väljer att skicka din egen faktura genom alternativet manuell fakturering.
Om beloppet som du får är högre än vad du förväntade dig kan du också kontakta Gigapay för att vi ska avbryta denna betalning och göra en ny.